torsdag 21 april 2011

Påskhelg utan lidande

Dags för uppryckning! Enligt förespråkare för attraktionslagen är det inte fel att vara ledsen och deppa då och då, felet uppstår först när man börjar älta och gör saken större än den är. Istället är det läge att använda lärdomarna till något konstruktivt för att hitta ny energi. Det är också en av många skillnader mellan attraktionslagen och det att "tänka positivt".

Sagt och gjort, nu får det vara slutdeppat för den här gången! Nu har jag duktigt stått upp för mina behov på ett sätt jag önskar jag kunnat göra oftare och kan ägna min energi åt påskfirande. Helgen såg osäker ut in i det sista eftersom mina planer på att pynta min balkong grusats av en fönsterrenovering som stänger ute allt dagsljus och dessutom låser balkongdörren för mig. Men idag fick jag klart att jag kan åka ut på landet ett par dagar och dessutom kan få skjuts av en vänlig tangokavaljer. Jag har just nu inga som helst problem att känna tacksamhet – en av de mest effektiva vägarna till välmående.

Framför allt är jag faktiskt tacksam för att min situation just nu är ett resultat av min strävan efter självförbättring. Jag har uttryckt mitt behov, tydligt uttalat en önskan och vågat fråga. Självklara saker som inte var självklara för bara lite sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar