söndag 2 juni 2013

Smell the roses

Läser just nu Bodil Jönssons Tio tankar om tid. Det har påmint mig om att känna efter hur jag egentligen har det just nu. När man mår dåligt behöver man liksom inte känna efter, det svarta tränger sig på utan att man behöver leta efter det. Men när man inte mår dåligt, hur mår man då?

Kände efter idag och kom fram till att jag faktiskt mår bra! Det är klart att oron för framtiden finns där, rädslan för att förlora människor jag bryr mig om, jobbstress och besvär med diverse fysiska skavanker. Men jag mår bra! Ska komma ihåg att känna efter oftare och vara glad så länge jag behöver göra just det:-)

Rosor till fina mormor på hennes 90-årsdag förra veckan.

Sommarväder idag på balkongen med mitt egenhändigt gulsprejade balkongbord.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar